Celulitída a strie – len výmysel módneho časopisu?

Všetky ženy to poznajú. Dnešná doba nám priam diktuje, aby sme boli dokonalí a nikdy v histórii sa tak neriešil vzhľad tela tak, ako je tomu dnes. Jazvy, nedokonalosti a nedostatky, to všetko patrilo k osobnému čaru človeka. Ale dnes to tak už nie je. Preto nás to núti sa zamýšľať, či celulitida a strie nie sú len skvele premyslený ťah na kúpu nefungujúcich krémikov a prístrojov. Boli časy – keď jamky na dámskom pozadí, či stehnách boli tak prirodzené, že sa nad nimi nikto nepozastavil. Top dámske magazíny typu Cosmopolitan, Harper ‘s Bazar a Vogue sa ale tak dlho preťahovali o čitateľky, až prišiel Vogue, ktorý je dnes považovaný za módnu bibliu s prevratným “vynálezom”. Doslova vynašiel nový “problém” a nazval ho celulitídou.

Vogue vydal článok o tom, že celulitída je nevkusná a priam až chorobná záležitosť, ktorú žena nesmie na svojom tele strpieť. Vogue, spolufinancovaný a zásadne podporovaný kozmetickými spoločnosťami, spustil nevídanú lavínu. Podkožné tukové vačky, ktoré do tej doby boli považované za úplne prirodzené ukladanie sa tuku na ženskom tele, boli označené za ohavné a nutné k liečbe.
Ženy paradoxne nový “problém” uchvátil, a časopis v nákupe ešte podporili. To donútilo konkurenčné módne časopisy, aby sa trikmi na odstránenie celulitídy začali tiež zaoberať.

Kozmetické spoločnosti, ktoré majú s vydavateľstvom časopisov dodnes obojstranne výhodné zmluvy, od tej doby zarobili miliardy. Niektorým ženám celulitída skutočne zmizla – väčšine ale nie, naopak pribudli nové starosti a chmáry, ako napríklad strie. Dnes sa už striehne na každú nedokonalosť. Neuveriteľný mediálny podvod? Ako sa to vezme. Je to vecou osobného názoru, nakoľko si necháme vnucovať trendy od iných ľudí a nakoľko sa necháme manipulovať.

Related Post