4 tipy, ako si na začiatku biznisu správne vybaviť kanceláriu

Bratislava, 1. decembra 2011

Začínajúce firmy sa pri vybavovaní kancelárie často sústredia na technologické zariadenia a zabúdajú na tradičné kancelárske potreby. Pritom obálky, pera či papier do tlačiarne používame každodenne. Podniky si bežne nevedia dať rady s tým, čo a v akom množstve by nemalo v ich kanceláriách chýbať. Poradíme vám, ako si správne vybrať vybavenie do kancelárie, a na nič pri tom nezabudnúť.

Potreby jednotlivých kancelárii sa, samozrejme, odlišujú podľa toho, v akej oblasti podnikáte. Od toho sa tiež odvíjajú požiadavky na technické parametre a kvalitu kancelárskych pomôcok. „Pri výbere kancelárskych potrieb často rozhoduje nielen ich obstarávacia cena, ale aj predstavy o reprezentatívnosti, kvalite a dizajne týchto vecí,“ povedal Miroslav Kadvolt, generálny riaditeľ spoločnosti ŠEVT, ktorá je na Slovensku popredným poskytovateľom kompletného sortimentu kancelárskych potrieb. „Ak kanceláriu vybavujete prvýkrát, nakupujte sortiment radšej v menšom počte. Zistíte, ktoré pomôcky vám vyhovujú a aké množstvo týždenne spotrebujete. Až na základe týchto zistení je potrebné optimalizovať náklady na kancelárske potreby,“ dodal Kadvolt.

Kancelársky papier
Existuje niekoľko druhov papierov, ktoré vo svojej kancelárii budete potrebovať. Papier do tlačiarne vám poslúži pri väčšine vašich potrieb, pretože ho môžete použiť nielen na tlač a kopírovanie vašich dokumentov. Papier vyrábaný z recyklovaných zdrojov predstavuje ekonomickú i ekologickú voľbu a dobre poslúži všetkým vašim účelom. Pri výbere papiera do kopírovacieho stroja či do tlačiarne je dôležité zohľadniť jeho gramáž. Optimálna gramáž pre kancelárske využitie je 80 g/m2. Kancelársky papier sa predáva po škatuliach, v ktorých býva obvykle 5 jednotlivých balení po 500 ks papiera formátu A4. Kúpte si na začiatok dve tieto škatule a sledujte, za aký čas ich spotrebujete. Ďalšie objednávajte až vtedy, keď otvárate predposledné balenie druhej škatule.

Obálky
Hoci sa v súčasnosti s klientmi a dodávateľmi komunikuje skôr elektronicky, klasickú papierovú poštu nemôžeme zanedbávať. Prostredníctvom nej sa stále posielajú zmluvy, faktúry, upomienky a iné dokumenty. Najčastejšie používané obálky v obchodnej korešpondencii majú formát DL, C5 (obálka na prehnutú A4), alebo C4 (obálka pre dokumenty vo formáte A4), preto by vám rozhodne nemali chýbať. Na začiatok si kúpte po jednom balení z každého typu, obvykle sa v balení nachádza 100 ks obálok. Odporúčame tiež zakúpiť si kartónové obálky na posielanie CD s dátami či drobných predmetov. Gramáž obálok by mala byť 90 g/m2, pri kartónových minimálne 300g/m2.

Písacie potreby
Súčasťou každej kancelárie musí byť bez pochyby dostatočná výbava písacích potrieb. Pre manažment firmy je určite vhodné dohodnúť sa na kúpe kvalitných pier z portfólia niektorej z významných značiek, dodáva to reprezentatívnosť a profesionalitu. Najobľúbenejšími značkami písacích potrieb vo svete biznisu sú perá značky Parker, Diplomat a Waterman. Napríklad guľôčkové perá Parker sa dajú kúpiť už za 7 Eur, odporúčame však do kvalitného pera investovať aspoň 40 Eur. Pre radových zamestnancov je vhodná kúpa pera s pogumovaným alebo vrúbkovaným povrchom pre lepšie držanie a manipuláciu. Písacie perá sa obvykle predávajú na kusy. Nezabudnite ani na obyčajné ceruzy či „pentelky“.

Ďalšie nevyhnutnosti
Samozrejme, existuje nespočetné množstvo ďalšieho kancelárskeho vybavenia, ktoré môžete potrebovať. Novým trendom na trhu sú kancelárske doplnky v modernom dizajne a atraktívnom prevedení. Vhodné je zladiť doplnky vo farbe a štýle ostatného vybavenia kancelárie. Napríklad zásuvky na dokumenty, najrôznejšie dosky a zakladače, svorky, sponky, zošívačky, dierkovačky, pravítka či nožnice. Na začiatok objednajte každému zamestnancovi po jednom kuse týchto pomôcok a z každého jeden do zásoby. Vždy si totiž môžete podľa potreby doobjednať ďalšie. Nezabudnite ani na najrôznejšie poznámkové bloky, farebné lepiace bloky na pripomienky a ďalšie. „Keď si overíte, ako rýchlo spotrebovávate jednotlivé kancelárske potreby, ľahko získate rytmus v ich doobjednávaní. Nie je treba si vo svojej kancelárií vytvárať zbytočne vlastný sklad kancelárskych pomôcok. Ideálny interval doplňovania zásob sú dva mesiace,“ dodáva Miroslav Kadvolt zo spoločnosti ŠEVT.

O spoločnosti ŠEVT

Spoločnosť ŠEVT je popredným predajcom kompletného sortimentu kancelárskych a školských potrieb, papierenského tovaru, tonerov, darčekových predmetov, tlačív a poskytovateľom služieb spojených s digitálnou tlačou najrôznejších dokumentov a publikácií. Ďalej poskytuje knihárske práce, nízkonákladovú digitálnu tlač, viazanie dokumentov, výrobu pečiatok, vizitiek, laminovanie a ďalšie podobné služby. Spoločnosť sa zameriava na zásobovanie malých, stredných a veľkých spoločností, rovnako ako aj bežných zákazníkov. Medzi stálych zákazníkov spoločnosti ŠEVT patria inštitúcie štátnej a verejnej správy, zdravotnícke zariadenia, školy a ďalšie. V rámci Slovenska prevádzkuje firma 45 obchodov s označením ŠEVT, Office1ŠEVT, z toho 6 subfranchisových predajní pod názvom Office1.

Related Post