Majú internetové banky nevýhody?

S príchodom internetu a globalizácie sveta sa všetko zrýchlilo. Listy v obálkach posielame len v nevyhnutných a často úradných podmienkach. Globalizácia znamená prepojenosť finančných trhov, obchodov, korporácií, ale aj jednotnú menu. Práve k tomuto prepojeniu prispeli komunikačné siete a internet najväčšmi. Stieranie hraníc so sebou prinieslo investorov nie len na poli priemyselnom ale aj vstup napríklad internetových bánk. Tak ako všetko aj toto má svoje výhody aj nevýhody. Nevýhod je z pohľadu používateľov menej a preto začneme nimi. Prvou nevýhodou je nemožnosť ísť na pobočku. Dostupnosť internetovej banky je prostredníctvom internetu. Nevýhoda by preto mohla byť nutnosť internetu. Internet však má dnes už väčšina domácností a je potrebný aj pre mnoho iných informácií, preto túto nevýhodu sotva považovať za nevýhodu. Internetová banka, mohlo by sa zdať, že nie je pre človeka, ktorý uprednostňuje osobný kontakt. Napriek tomu, aj internetové banky majú svoje pobočky, no nie v takom veľkom množstve ako kamenné banky. Okrem pobočky, často majú internetové banky 24 hodinový online servis alebo telefónne linky. Pri telefonickom kontakte bývajú pridelené heslá, ktoré je potrebné pred komunikáciou vedieť. Klient ich nájde v zmluvách k účtom. Takže vlastne táto nevýhoda na prvý pohľad je neopodstatnená. Ďalšou nevýhodou môže byť nemožnosť hypotekárneho úveru u internetovej banky. Hypotekárne banky musia disponovať istým finančným kapitálom, imaním, aby mohli poskytovať aj hypotéky. Aj táto nevýhoda, ale nie je opodstatnená, pretože existujú aj internetové banky, ktoré poskytujú hypotéky. Avšak, buďme úprimní, nie vždy vyjde hypotéka v banke, kde má klient bežný účet. Nie vždy neznamená ale nikdy.

Related Post