Jeseň praje vitamínom, ich predaj vzrástol v septembri až o 23%

Piešťany, 3. november 2011

S príchodom jesene výrazne narastá predaj vitamínových doplnkov. Potvrdzujú to štatistiky analytickej spoločnosti Information Medical Statistics, ktorá v septembri zaznamenala zvýšený predaj vitamínových produktov o 23% oproti celoročnému priemeru. Slováci nakúpili vitamínové doplnky v celkovej hodnote takmer 4 milióny eur. Najväčší záujem bol o produkty obsahujúce najmä vitamín C.

Medzi výživovými doplnkami vedú v predajnosti už tradične produkty s obsahom kalcia. Podľa odborníkov sa ani v jesennom období záujem zákazníkov výrazne nemení. Ľudia nakupujú prevažne produkty na posilnenie imunity. Spoločnosť Generica, najväčší slovenský výrobca výživových doplnkov, napríklad v septembri zaznamenala zvýšený záujem o produkty s vitamínom C, ktoré oproti ostatným mesiacom v roku vzrástli v priemere o 41 %.

„Vďaka štatistikám predaja sme schopní jednoznačne definovať správanie sa zákazníkov v rámci ich záujmu o výživové doplnky. Napríklad na začiatku jesene myslia ľudia viac na prevenciu pred nachladnutím a infekčnými ochoreniami, ktorých pribúda práve s príchodom chladnejšieho počasia,“ informovala Klára Minczinger, produktová manažérka spoločnosti Generica, ktorá sa na výrobu výživových doplnkov špecializuje už 16 rokov. „Štatistiky, ktoré poskytujeme, vychádzajú z prieskumov jednotlivých distribútorských spoločností a definujú výsledky predaja v lekárňach, a to na celoslovenskej aj regionálnej úrovni,“ informoval Peter Holásek, manažér analytickej spoločnosti Information Medical Statistics, ktorá štatistiky spracováva.

Začiatok jesene je charakteristický zvýšeným záujmom o multivitamínové produkty a minerály určené pre dospelých. Na Slovensku sa v septembri predali tieto prípravky v celkovej hodnote 337 tisíc eur, čo predstavuje nárast záujmu o 90% v porovnaní s priemerným predajom v roku 2011. Taktiež bolo možné pozorovať 63% zvýšenie predaja u špecializovaných multivitamínových výrobkov určených pre seniorov.

„Typickým znakom jesenného obdobia je skutočnosť, že sa proti chorobách chránia predovšetkým najohrozenejšie skupiny obyvateľstva, ktorými sú deti a seniori. Tomu tiež zodpovedá výrazný nárast záujmu o produkty špeciálne určené pre tieto skupiny,“ uviedla Eva Stanislavská, marketingová manažérka spoločnosti Generica. „Začiatok školského roku napríklad priniesol zvýšený záujem o multivitamínové prípravky pre deti, približne o dve tretiny oproti zvyšným mesiacom roka,“ doplnila Stanislavská.

O spoločnosti Generica

Spoločnosť Generica, s.r.o je najväčším slovenským výrobcom výživových doplnkov so sídlom v Piešťanoch. Portfólio spoločnosti ponúka viac ako 50 produktov určených na prevenciu a podporu liečby rôznych ochorení. Na slovenskom trhu pôsobí už 16 rokov. Snahou spoločnosti je aj naďalej prinášať na trh kvalitné výrobky, ktoré budú cenové dostupné aj pre širokú verejnosť.

Výrobky spoločnosti Generica sú vysoko kvalitné, čoho dôkazom je aj výroba výživových doplnkov pre svetové farmaceutické spoločnosti a tiež certifikát ISO 9011 a 14001, ktorého je Generica držiteľom už od roku 2004.

O spoločnosti Information Medical Statistics

Spoločnosť Information Medical Statistics je hlavným poskytovateľom informačných služieb v oblasti zdravotníctva. V súčasnosti pôsobí vo viac ako sto krajín po celom svete. Vďaka moderným technológiám zaisťuje spoločnosť najpresnejšie analýzy zdravotníckej starostlivosti a ďalších oblastí. Samozrejmosťou je spracovanie hĺbkových analýz pre zdravotníctvo, farmaceutických výrobcov a distribútorov, ale aj štátne inštitúcie a finančné spoločnosti.

Related Post