Mars oslavuje 25. výročie  a zameriava sa na trvalo udržateľnú budúcnosť

Mars oslavuje svoje 25. výročie na českom a slovenskom trhu a predstavuje svoj program trvalej udržateľnosti „Sustainable in a Generation Plan“.

Mars_logo_výročie

Bratislava 29. novembra 2017 – Spoločnosť Mars pri príležitosti 25. výročia pôsobenia na českom a slovenskom trhu predstavila svoj nový program „Sustainable in a Generation Plan“ a symbolicky tak zahájila ďalšie štvrťstoročie svojej aktívnej prítomnosti v Českej republike a na Slovensku. V priebehu niekoľkých nasledujúcich rokov chce Mars investovať takmer miliardu dolárov do prekonávania akútnych výziev, ktoré stoja pred biznisom a celou spoločnosťou v krajinách, kde Mars podniká, výziev vrátane klimatických zmien, chudoby v dodávateľských reťazcoch a nedostatku zdrojov. V súvislosti s tým Mars oslovil Pamelu Mars-Wright, ktorá predstavuje štvrtú generáciu rodiny Mars, aby sa podelila o svoj pohľad na udržateľnosť a medzigeneračnú zmenu.

Pets

Od svojich skromných začiatkov v kuchyni Franka C. Marsa pred viac ako sto rokmi je spoločnosť Maras stále rodinnou firmou, ktorá ponúka široký sortiment produktov a služieb pre spotrebiteľov, ako aj ich zvieracích miláčikov. V spoločnosti Mars v súčasnosti pracuje na celom svete 100 tisíc zamestnancov, ktorých Mars nazýva spolupracovníkmi. Spoločnosť vlastní veľa obľúbených globálnych značiek, hodnota desiatich z nich presahuje miliardu dolárov. Mnohé, napríklad Pedigree®, Whiskas®, Royal Canin®, M&Ms®, Snickers® a Orbit® sú obľúbené u spotrebiteľov aj v Českej republike a na Slovensku.

Spoločnosť Mars vstúpila na český i slovenský trh v roku 1992. So svojimi súčasnými 150 spolupracovníkmi dnes pôsobí v troch kategóriách: segment cukroviniek (čokoláda, žuvačky a cukrovinky), krmiva pre zvieratá a potraviny. Od roku 2016 sú jej aktivity na českom a slovenskom trhu zastrešené organizáciou Mars Multisales Central Europe, ktorá prepája český, slovenský, rumunský a maďarský trh. Miestna i regionálna centrála sídli v Prahe. Okrem toho od roku 1998 funguje v Poříčí nad Sázavou jeden z najväčších výrobných závodov na výrobu nečokoládových cukroviniek v rámci celej spoločnosti Mars, a od roku 2001 aj stredisko vývoja cukrovinkových produktov. Celková kapacita všetkých výrobných liniek je 55.000 ton ročne a celé zariadenie zamestnáva viac ako 500 spolupracovníkov. Okrem ďalším obľúbených cukroviniek sa každý rok vyrobí až 29.000 ton žuvacích cukríkov Skittles®, ktoré sú distribuované nielen v Českej republike a na Slovensku, ale aj v ďalších viac ako 52 trhoch v Európe i mimo nej – prevažne na Blízkom východe a v Afrike.

Veterná farma spoločnosti MARS v škótskom Moy
Veterná farma spoločnosti MARS v škótskom Moy

Pripraviť sa na budúcnosť: Mars „Sustainable in a Generation Plan“

Spoločnosť Mars na celosvetovej aj na lokálnej úrovni verí, že rast a odolnosť jej biznisu záleží už po celé generácie od prosperity a rozvoja ľudí, ktorí so spoločnosťou Mars spolupracujú – od poľnohospodárov, ktorí pestujú suroviny, až po spolupracovníkov, zákazníkov a spotrebiteľov. A bez zdravej planéty sa z prosperity nebude tešiť nikto.

Ambícia „Sustainable in a Generation Plan“ obsahuje súbor komplexných cieľov a plánov, ktoré vychádzajú z vedeckého poznania a snahy riadiť dopady činností v rámci celého dodávateľského reťazca. Zameriava sa na oblasti, kde môže Mars prispieť k zlepšeniu niektorých z najväčších globálnych problémov, ktoré definujú Ciele udržateľného rozvoja OSN. Program „Sustainable in a Generation Plan“ pozostáva z troch vzájomne prepojených aktivít:

  • Healthy Planet (Zdravá planéta) – Táto aktivita si dáva za cieľ znížiť dopady na životné prostredie vo svetle toho, o čom veda tvrdí, že je nutné urobiť, aby planéta ostala zdravá – orientácia na boj proti klimatickým zmenám, zodpovedné riadenie vodných a pôdnych zdrojov. Spoločnosť Mars napríklad oznámila svoj cieľ znížiť emisie skleníkových plynov naprieč celým svojim hodnotovým reťazcom o 67 percent do roku 2050 – čo predstavuje výrazné zvýšenie dovtedajších záväzkov spoločnosti v oblasti znižovania emisií skleníkových plynov.
  • Thriving People (Prosperita jednotlivcov) – Mars chce zmysluplne zlepšiť kvalitu života jedného milióna ľudí vo svojom hodnotovom reťazci, ponúknuť im prosperitu v podobe vyššieho príjmu, lepšieho zabezpečenia ich ľudských práv a – pre ženy – viac príležitostí. Mars napríklad založil „Livelihoods Fund for Family Farming“, fond pre trvalú udržateľnosť a boj proti chudobe v rozšírených dodávateľských reťazcoch, a „Farmer Income Lab“, kolaboratívny think-do tank, ktorý aktívne hľadá riešenia, ako znížiť chudobu malých farmárov.
  • Nourishing Wellbeing (Podpora spokojného života) – Pomocou poznatkov modernej vedy, inovácií a marketingu chce Mars pomáhať miliardám ľudí a ich miláčikov žiť zdravšie a spokojnejšie životy. Táto aktivita nadväzuje na aktuálne programy spoločnosti Mars v oblasti bezpečnosti potravín, inovácií produktov a ingrediencií i zodpovedného marketingu.

„Program ‚Sustainable in a Generation Plan’ nám pomôže rásť takým spôsobom, na ktorý môžeme byť všetci hrdí. Môj starý otec Forrest Mars senior pred viac ako 70 rokmi definoval náš cieľ – cieľ prinášať prospech pre všetky strany zapojené do výroby a distribúcie našich produktov,“ zhrnula Pamela Mars-Wright prístup spoločnosti Mars, ktorý od jej založenia dodnes vychádza z Princípu vzájomnosti. „Máme povinnosť vykonať svoj diel práce, urobiť to, čo veda považuje za nutné“. Spoločnosť Mars investuje do budúcnosti, všetko vníma v dlhodobom horizonte s cieľom zanechať lepší svet pre ďalšie generácie.

Mars udržateľné pestovanie kakaa

Starostlivosť o ostatných ako kľúčová hodnota

„Program ‚Sustainable in a Generation Plan’ je pre nás veľmi dôležitý aj v Českej republike a na Slovensku- Mars chce zlepšovať životy ľudí a ich domácich maznáčikov všade, kde pôsobí,” uviedol Bill Heague, Market Director pre Českú republiku a Slovensko. “Napríklad v roku 2018 v Českej republike usporiadame v spolupráci s Nadáciou na ochranu zvierat už desiaty ročník kampane ‘Pomôžte naplniť misky v útulkoch’”. Vďaka tejto iniciatíve darovala spoločnosť Mars už viac ako 350 ton Whiskas® a Pedigree® vybraným zvieracím útulkom. V rámci kampane “Oplať úsmev” značky Orbit®, do ktorej sú zapojené neziskové organizácie SOS Dětské vesničky (v Českej republike) a Úsmev ako dar (na Slovensku), darovala spoločnosť Mars celkovo viac ako tri milióny korún ohrozeným deťom, čím prispela k ich zdravému úsmevu. V ďalších rokoch chce Mars v súlade so ‚Sustainable in a Generation Plan’ ešte viac rozšíriť tento typ aktivít.

Related Post